Monday, December 7, 2009

Tabik Setan

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah kerana hari ini khairi masih diberikan kesihatan yang baik dan masih diberi kesempatan masa untuk menulis pada hari ini Alhamdulillah. Sementara cuti semesta masih berbaki beberapa minggu lagi khairi akan cuba kupaskan beberapa isu dalam blog ini yang masih lagi menjadi persoalan walaupun isu yang khairi ingin kupaskan ini telah lama disebarkan. Isu yang dimaksudkan itu adalah “Tabik Syaitan”. Terima kasih kepada pengirim yang telah mengirimkan email gambar-gambar dan penerangan berkaitan topik khairi ini.

Lambang-lambang yang berunsurkan pemujaan ini sebenarnya merupakan pengaruh luar iaitu berasal dari kaum yahudi dan Nasrani yang tidak putus-putus menjajah minda dan pemikiran umat Islam terutamanya golongan remaja Islam pada zaman sekarang. Ramai yang tidak sedar akan perbuatan yang mereka lakukan itu berunsurkan kepada pemujaan syaitan. Kita boleh lihat dengan jelas sekali pada artis-artis tempatan yang selalu mengagung-agungkan lambang-lambang pemujaan syaitan ini. Adakah mereka tidak tahu apa yang mereka buat? atau adakah itu dijadikan sebagai satu aset ataupun modal untuk menarik perhatian semua orang? atau mungkin mereka telah terikut-ikut dengan budaya luar tanpa usul periksa? Bukan semua artis tempatan kita menggunakan lambang pemujaan syaitan sebagai symbol kepadanya, mungkin hanya sebahagian daripada artis ataupun mungkin hanya dalam kelompok golongan minoriti. Di bawah ni ada disertakan beberapa contoh yang kaum yahudi telah menjajah minda artis-artis tempatan kita.



Apa yang menyedihkan lagi adalah lambang ini dijadikan sebagai satu trend bagi artis-artis yang mengelarkan dirinya “rock” dan perlulah diingat golongan ini merupakan pengaruh yang kuat pada masa sekarang dengan media massa yang meluas dan hiburan yang berterusan ramai remaja-remaja sekarang terikut-ikut disebabkan pengaruh yang kuat dari artis yang selalu menjadikan simbol pemujaan syaitan sebagai trend mereka. Perkara ini makin ketara apabila kita lihat bukan saja golongan remaja yang terikut-ikut dengan trend sebegini malahan anak-anak kecil yang baru berumur lingkungan 3, 4 tahun dah pun pandai meniru trend yang tak sepatutnya dibuat dan lebih memilukan pak cik, makcik, datuk, nenek pun masih lagi tak tahu apakah simbol yang mereka lakukan itu.

Untuk memperjelaskan lagi tentang simbol yang diperkatakan sebagai pemujaan kepada syaitan, di bawah ini diterangkan secara terperinci apakah maksud berkaitan simbol-simbol tersebut yang mana orang ramai terutama umat Islam pada masa kini menjadikan simbol-simbol ini sebagai satu trend dalam kehidupan mereka tanpa mengetahui maksudnya.



Horned God - Represents the horned god of witchcraft. Pan or Cernunnos. Note the thumb under the fingers and given by the right hand.

Tuhan bertanduk – Mewakili Tuhan bertanduk ilmu sihir. Pan atau Cernunnos. Perhatikan ibu jari di bawah jari-jari itu dan diberi oleh tangan kanan.



Horned Hand - The sign of recognition between those in the Occult. When pointed at someone it is meant to place a curse. Note the thumb over the fingers and given by the left hand.

Tangan Bertanduk – Tanda pengiktirafan antara mereka yang dalam Occult. Bila menunjukkan seseorang ia dimaksudkan untuk menempatkan satu sumpahan. Perhatikan ibu jari mengenai jari-jari itu dan diberi oleh tangan kiri.



Witch Sign or Moon Sign Used to salute the rising moon. Also used by surfers and football teams. This is the sign that the furor should be using to indicate the "Hook Um" horns, Not the 2 above.

Witch Sign atau Moon Sign Digunakan untuk memberi hormat kepada bulan naik. Juga digunakan oleh peluncur dan pasukan bola sepak. Ini merupakan tanda yang furor wajar menggunakan untuk menandakan "Cangkuk Um" tanduk-tanduk, Bukan 2 di atas.



Anton LaVey, leader and founder of the Church of Satan.

Anton LaVey, pemimpin dan pengasas the Church Satan.

Anton LaVey, founder of the Church of Satan and author of The Satanic Bible, displaying the "Horned Hand" (also called the "satanic salute" and Il Cornuto) with his left hand, on the back cover of The Satanic Bible.

Anton LaVey, pengasas Church Satan dan pengarang kitab Bible of The Satanic, mempamerkan "Tangan Bertanduk" (juga disebut "tabik syaitan" dan Il Cornuto) dengan tangan kirinya, pada kulit belakang bagi The Satanic kitab Bible.



From the Satanic Bible: The ‘Satanic Salute’, Horned Hand or The Mano Cornuto is a signal of allegiance between members of Satanism to their ‘horned god’, a sign of recognition and allegiance.

Daripada Kitab Injil Syaitan: ‘Tabik Syaitan', Horned Hand atau The Mano Cornuto adalah satu isyarat kesetiaan antara ahli-ahli Satanism untuk mereka ‘Tuhan bertanduk', satu tanda pengiktirafan dan allegian



A Satanic Ritual
Satanists making the "Satanic salute" to an altar displaying the Goat of Mendes or Baphomet, to acknowledge their allegiance to Satan, during a Satanic ritual.)


Satu upacara amal syaitan
Pembuatan Satanists "Tabik syaitan" untuk sebuah altar mempamerkan Goat Mendes atau Baphomet, untuk memaklumi kesetiaan mereka kepada Satan, semasa Satu upacara amal syaitan.)


Apa yang boleh disimpulkan dalam ruangan kali ini adalah masyarakat kita terutama umat Islam haruslah sedar bahawa minda kita sekarang sedang dijajah oleh pengaruh-pengaruh luar yang ingin menyesatkan atau memesongkan pemikiran kita. Mereka akan gembira apabila melihat kita mengikut cara atau budaya mereka, mereka akan lebih gembira apabila melihat umat Islam pada masa kini tidak bersatu dan berpecah belah disebabkan kejahilan umat kita sendiri. Umat kita tidak seharusnya menjadi “pak turut”, selalu saja mengikut apa yang orang lain arahkan atau lakukan. Sebaik-baiknya perlulah berfikir sebelum melakukan sesuatu perkara adakah perkara yang kita lakukan itu betul ataupun salah. Mungkin kita merasakan apa yang kita lakukan itu betul, tapi mungkin juga perkara yang kita rasakan betul itu pada hakikatnya adalah bertentangan dengan agama. Sama-samalah kita muhasabah diri kita supaya pemikiran kita tidak lagi dijajah dan tergolong dalam orang-orang yang beriman. Sekiranya sesuatu perkara atau ilmu yang kita tahu sama-samalah kita kongsikan dengan semua orang kerana ia tidak merugikan kita. Malahan mungkin kita tidak sedar dengan sedikit ilmu atau perkara yang kita sampaikan itu telah membantu seseorang yang dalam kejahilan.

7 comments:

ZUE SMILEYX5 said...

owh bru taw.....

Mr. A.K.A said...

sebar-sebarkanlah...:-)

qamarguyz said...

salam ziarah..
nice inf0, syukran atas perk0ngsian..smemangnya musuh2 Islam mnyuntik jarum2 mereka dengan pelbagai cara, sama ada kita sedar atau tidak..m0ga perkongsian sbegini trus mmberi manfaat buat semua..Tahniah

mazru said...

yup..ramai rockers kite tak tau cerite ni..sbb tu la diaorg main ikut je kot..

Unknown said...

salam ...
akak pun baru tau info begini .. time kasih banyak2 .
akan disebarkan .

Mr. A.K.A said...

w'salam...terima kasih akak kerana sebarkan

Debataraja said...

ah......
tuh trgantung iman kalian............
jika memang iman kalian kuat..........
tak akan bisa mempengaruhi anda..........