Sunday, October 21, 2012

05 Hijrah 1433 - 21102012

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum..

Alhamdulillah aku bersyukur kerana Allah memberikan peluang padaku hari ni untuk mencoretkan sepatah dua kata dalam blog ini. Aku tak tahu apakah ujian yang bakal aku tempuhi, apakah dosa yang akan aku lakukan dan adakah Allah akan bersama aku lagi untuk terus bersama hambaNya ini yang sentiasa mengharapkan suatu perjalanan kehidupan setiap hari dengan penuh keberkatanNya.

Ramai orang diluar sana menempuhi setiap ujian dalam kehidupan kerana Allah dah tentukan segalanNya untuk kebaikan hambaNya. Aku sangat yakin itu. Tapi sejauh manakah hambanNya itu mampu bersabar? Sejauh manakah hambaNya itu mampu tabahkan hati untuk redha semata-mata untuk terus tidak membelakangi Allah? Aku sendiri mengadu Allah sedang menguji aku, dan aku tidak sesekali ingin merasa kelemahan, aku tidak sesekali ingin merasakan diriku telah melakukan suatu yang salah...

Allah lebih tahu setiap hambaNya yang berusaha tanpa putus asa, Allah tahu setiap hambaNya yang menagis untuk setiap solatnya, untuk setiap kehidupan seharian mereka kerana semata-mata inginkan pertunjuk dari Allah, semata-mata inginkan keredhaan dan keberkatan dari Allah walaupun dengan apa jua ujian yang ditempuhi.

Mungkin didunia ini Allah tidak akan pertunjukkan kepada orang-orang yang kita inginkan mereka tahu apa sebenarnya yang terkandung dalam hati ini, tapi akan pasti suatu masa nanti diakhirat pasti Allah akan tunjukkan kepada orang-orang yang berkenaan. Setiap luahan, setiap usaha, setiap ketabahan dan kesabaran yang dilalui ini tidak akan aku putuskan untuk terus berada pada jalan Allah...

Aku bersyukur kerana aku masih dapat menulis dan bersemangat kembali untuk menulis diblog ini. Aku hanya berusaha untuk mencari jalan yang benar sentiasa, dan ujian yang datang Allah berikan pada hambaNya adalah untuk kebaikan hambaNya juga. Aku kena yakin semua itu, dan aku sedang berusaha untuk mencari semangat dan keyakinan untuk diri ini agar tidak terpesong dari jalan yang salah.

Jika ini kebaikan yang Allah berikan aku perlu bersyukur kerana aku kembali menulis blog ini setelah sekian lama aku biarkan kerana kelekaan ku sendiri. Kini aku menulis lagi tetapi jika ia mungkin berlainan. Aku akan menulis sehinggalah aku merasakan diri ini bersemangat kerana aku mengharapkan sentiasa semangat untuk berada memilih jalan Allah.

Hanya Allah yang mendengar dan menentukan apa yang terbaik buat hambaNya..Keredhaan hambaNya dengan setiap ujian yang diberikan pasti akan diberikan ganjaran suatu masa nanti. Aku sebagai hamba Allah perlu cari semangat dan kekuatan untuk tabahkan hati dan redha serta sabar pasti Allah akan berikan ganjaran pada hamba-hambaNya yang tabah dan sabar apabila diberikan ujian dan tidak berada dilandasan selain jalan Allah.

Alhamdulillah......aku kembali di blog ini semula...dan aku tidak perlu bersedih....

Sekian Wassalam

2 comments:

Long-K said...

Alhamdulillah,,finally u r here!

Repute Bhargav said...

Pretty! This has been an extremely wonderful article. Thank you for providing this information.